Hösten kommer, är du redo …

Hösten kommer med sprakande färger, augustimåne, nätter som blir längre och krispigare. Somliga är förväntansfulla och längtar efter mys med brasor och tända ljus. Medan andra förfasar sig över höstens ankomst, tänker på mörker, kyla, grått, blött.

Oberoende hur vi tänker så kommer hösten och det kan vi inte påverka, men hur vi tar emot hösten, med vilka känslor och tankar, det kan vi påverka, om vi vill.

Här kommer några små tips till en fin höst för dig, som tycker hösten är utmanande.

  1. Vilken är din vitaminspruta?

Stanna upp och känn efter vad som ger dig glädje och energi.
Böcker, musik, vänner, promenader, svampplockning, ”bara vara”-tid.
Prioritera och gör det som ger dig glädje – gör det nu och inte sen.

  1. Se det positiva i hösten

En fördel med höstmörkret är att dammråttor och smutsfläckar blir osynliga. Låt, med andra ord dammråttorna dansa rock´n roll i hörnen, känn dig befriad från onödiga måsten och ta dig istället tid för något du tycker är roligare. Tänd mysiga ljus, lyssna till vinden som viner utanför, pigga upp med en vacker blomma, drick morgonjuicen ur champagneglas. Vilka andra fördelar ser du med hösten?

  1. Inspirera både knopp och kropp
    Gymnastik för knopp och kropp. En länk eller promenad i regn och rusk, ger ork och stolthet över utförd uppgift. För att göra promenaden möjligast trevlig, välj kläder enligt väderlek, gärna i pigga, glada färger. Välj en rutt, som inspirerar dig. Design, natur, historia, fotografering, fönstershopping… Även knoppen behöver motion, lyssna, läs, lös, njut av sådant som du tycker är intressant och spännande.
  2. I det lilla och det enkla bor det stora fantastiska

I stället för att ägna dyrbar tid på att längta efter nästa semester, stanna upp, bli en sakletare och lägg märke till allt det fina omkring dig. Vänner, solen som tittar fram, en kram, en middag i goda vänners lag. Lär dig det danska ”hygget” dvs se framemot att få sitta vid middagsbordet, njut av att sitta vid middagsbordet och tänk tillbaka på, prata om den härliga stunden vid middagsbordet. Lev i nuet och njut av varje glädjande grej minst tre gånger, före, under och efter. Det du fokuserar på det växer.

  1. Lura dig själv, lura din hjärna

Alla dagar känns inte bra, det är ett faktum… men då gäller det att ta till knepet ”Fake it till you make it”. Lura dig själv, ha ett uppiggande mantra till hands, titta på en halvgalen komedi, läs vitsar, skratta fastän konstgjort… vår hjärna tror på allt vi matar den med. Leker vi att vi skrattar, tror hjärnan att vi har roligt och plötsligt blir dagen ljusare.

LYCKA TILL!

Ett EXTRA tips!

Du kan ju alltid anmäla dig till en coachingkurs, där du träffar nya spännande kurskamrater, du fokuserar på något nytt och spännande, du praktiska verktyg att använda både privat och i arbetet, lär dig lyssna på dig själv och andra, stärker självbilden, skrattar, njuter i en accepterande och mysig miljö och har helt enkelt inte tid att grubbla över mörker eller rusk. Välkommen själv eller i sällskap av en god vän eller livspartner!

 

Höstens diplomutbildning börjar NU – ANMÄL DIG RASKT och låt denna höst bli starten för något nytt! Då dagarna ljusnar i januari, då firar du din diplomering.

Diplomutbildningen i coaching 4 x 2 dagar + 1 dag.
Denna utbildning kör igång 22-23.8.2019, 19-20.9.2019, 17-18.10.2019, 21-22.11.2019 och med diplomering redan 17.1.2020.

Diplomutbildningen är grunden och startskottet till följande fortbildningar.

  • Ett coachande modernt ledarskap
  • Hälsocoach
  • Skolcoach
  • Sportcoach (ett komplement till fysisk träning)
  • Certifieringsutbildning

 

Är du redan ICF diplomerad coach hoppa på en intressant fortbildning.



Tidigare nyheter