Villkor

1. Insamling av information

Vi samlar in information från dig när du registrerar dig på vår webbplats, loggar in på ditt konto, gör ett köp, deltar i en tävling och/eller när du loggar ut. Den insamlade informationen inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer och/eller kreditkort.

Dessutom tar vi automatiskt emot och sparar information från din dator och webbläsare, inklusive din IP-adress, uppgifter om programvara och hårdvara och den begärda sidan.

 

2. Användning av information

Den information vi samlar in från dig kan användas för att:

  • Göra din upplevelse personlig och tillgodose dina personliga behov
  • Tillhandahålla anpassade annonser
  • Förbättra vår hemsida
  • Förbättra vår kundservice och ditt behov av hjälp
  • Kontakta dig via e-post
  • Administrera en tävling, ett erbjudande eller en undersökning

 

3. E-handelssäkerhet

Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen. Din personligt identifierbara information kommer inte att säljas, utbytas, överföras eller delas vidare till något annat företag, i något syfte, utan ditt samtycke, förutom då så krävs för att uppfylla en begäran och/eller överföring, t.ex. för att skicka en beställning.

 

4. Utlämnande till tredje part

Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Detta inkluderar inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats eller vårt företag, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell.

Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.

Allmänna uppgifter kan dock delas vidare till utomstående parter för marknadsföring, i annonssyfte eller andra ändamål.

 

5. Informationsskydd

Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.

 

Använder vi oss av cookies?

Ja. Våra cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas över huvud taget inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

 

6. Avsluta prenumeration

Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.

 

7. Samtycke

Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.

 

8. Företagsinformation

Positive Solutions
FO nummer 2477737-5


Kontaktuppgifter

Besöksadress:
Hangö – Bangatan 12-14
Helsingfors – Arabiagatan 12

 

Postadress:
Positive Solutions
Arabiagatan 12
00560 Helsingfors

 

Telefon:
+358 50 381 4737
+358 45 847 0443

 

E-postadress:
info@positivesolutions.fi

 

Hemsida:
www.positivesolutions.fi

 

9. Kursinfo och pris

Utbud av kurser
Positive Solutions erbjuder olika sorters föreläsningar, skolningar, kurser och utbildningar inom personlig utveckling, coaching och ledarskap.

 

Priser
Alla priser anges i euro och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter.
Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inga porto-och fraktkostnader tillkommer.

 

10. Försäljnings- och leveransvillkor

Ta emot en kursbokning
Vi tar emot din kursbokning via vårt e-handelsystem på vår hemsida, systemet skickar också ett e-postmeddelande åt oss som information att din kursbokning har tagits emot. Vi bekräftar därefter kursbokningen i vårt e-handelsystem.

 

Bekräftelse att du har blivit antagen till kurs
Då vi mottagit din kursbokning kommer du att få en kursbokningsbekräftelse av oss via e-post med ytterligare information om t.ex. deltagande till kurs, plats, osv.

 

Betalning
Avgiften för kurs/anmälning sker via tredje part betalningsoperatören Checkout.fi.

 

Personupplysningar
Positive Solutions behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen. Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.

 

Nätbank – och kortinformation
När du handlar hos Positive Solutions webbsida behandlas betalningen av Checkout.fi som är en säker elektronisk betalningslösning för inhemska nätbanker samt kreditkorten Visa och MasterCard/Eurocard. Alla nätbank- och kortinformation lagras i enlighet med bankernas och kortnätverkens regelverk. Dina bankuppgifter och kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med krypterad trafik. Vi lagrar inga bank- eller kreditkortsuppgifter på vår hemsida.

 

Säkerhet
Hela vår webbsida är krypterad med SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.

 

11. Rutiner för avbokning

Avbeställning.
Ifall kunden vill avboka/annullera en gjord kursbokning, vänligen kontakta oss viainfo@positivesolutions.fi

 

Reklamation
Om det föreligger ett fel på vår tjänst/kursutbud, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela Positive Solutions skriftligen eller muntligen om felet. Positive Solutions kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

 

Ångerrätt
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit bekräftelse till deltagande till kurs. Om du vill ångra kursdeltagande så meddelar du oss så får du tillbaka det du har betalat för vår kurs.